Proces CRO (conversion rate optimisation)
17 Sty 2020

Proces CRO (conversion rate optimisation)

Celem procesu CRO jest maksymalizowanie konwersji odwiedzających Twoją stronę, w klientów, którzy płacą. Polega na zrozumieniu zarówno Twojej usługi jak i Twojego klienta, a następnie znalezieniu maksymalnie skutecznej komunikacji. Innymi słowy, poznajemy Twoją usługę i sposób jej wykonania. Dalej, poznajemy Twoich klientów oraz ich proces decyzyjny, po czym przekuwamy tę wiedzę na zmiany na Twojej stronie, dzięki którym Twoi klienci rozumieją Twoją usługę lepiej, a decyzja o skorzystaniu z staje się intuicyjna i oczywista.

Czym jest konwersja:

 

Proces

Podobne działania nazywane są optymalizacją user experience, modernizacją strony itd. Istnieje jednak znaczna różnica pomiędzy CRO a pozostałymi działaniami. Proces CRO jest zbudowany tak, aby zawsze przynosił pozytywne rezultaty finansowe.

 

Proces składa się z czterech etapów:

1. Analiza biznesu – gruntownie poznajemy biznes i jego usługi w poszukiwaniu potencjalnie istotnych, ale nie komunikowanych wartości.

2. Badanie grupy docelowej – poznajemy proces decyzyjny Twoich konsumentów. Które elementy motywują ich do zakupu, a które zniechęcają.

3. Przygotowanie testów – w oparciu o zebrane informacje przygotowujemy zmiany na stronie, które według posiadanej przez nas wiedzy powinny podnieść konwersję.

4. Implementacja zmian – implementujemy zmiany przynoszące największe rezultaty, porzucając resztę.

Dzięki zastosowaniu aktualnej wiedzy na temat psychologii zachowań konsumentów szybciej osiągamy większe rezultaty. 

 

Jak CRO podbił serca nasze i naszych klientów.  

Tak długo, jak Twój strona/sklep generuje wyższy zysk-z-odwiedzającego niż Twoja konkurencja, posiadasz nad nią znaczącą przewagę ekonomiczną. Im większa jest różnica na Twoją korzyść, tym szybciej wysuwasz się na przód do punktu, w którym konkurencja również musi zastosować podobne działania, aby dotrzymać Tobie tempa i nie odpaść z wyścigu.

Dodatkowe zalety dla firm, dla których istotny jest darmowy ruch z Google bądź mediów społecznościowych:

• Udoskonalenie sprzedaży pozwala na bardziej zyskowną promocję w różnych mediach, a Twój biznes stanie się znacznie bardziej stabilny. Nie będziesz uzależniony od pozycji strony i zmian w algorytmach rankingowych Google.

• Udoskonalanie sprzedaży sprawi, że Twoja strona skupi się na Twoim kliencie i jego potrzebach, przez co zostanie na niej dłużej i będzie ją preferował ponad konkurencję.

Im szybciej zaczniesz, tym większą przewagę nad konkurencją zyskasz. Najczęściej wygrywa ten, kto zacznie pierwszy.

 

Korzyści CRO

 

Korzyść 1: Oczywista korzyść, czyli więcej klientów za darmo.

Oczywistym powodem przemawiającym za podniesieniem konwersji, jest pozyskanie większej ilości klientów, bez konieczności wydania dodatkowej złotówki na reklamę.

 

Twój przychód jest równy…

• ilości odwiedzin Twojej strony pomnożony przez…

• konwersję (odsetek osób odwiedzających stronę do osób kupujących) pomnożony przez..

• całkowitą wartość zakupów klienta (średnia kwota jaką klienci wydaję przez cały okres korzystania z Twojej usługi).

 

Dwa razy lepsza konwersja to dwa razy większy przychód.

 

 

Korzyść 2: Większy zysk, który jest bardziej wrażliwy na skuteczność sprzedaży, niż Twój przychód.

Twój zysk to przychód, minus wszystkie koszty.

 

Zysk = Przychód – Koszty

Kiedy podwajasz konwersję, Twoje koszty się nie podwajają.

• Koszty reklamy pozostają takie same.

• Stałe koszty pozostają takie same.

 

W związku z tym, Twój zysk wzrasta nieproporcjonalnie. Czasem niespodziewanie wysoko.

 

 

Korzyść 3: Wyższa skuteczność przynosi powódź nowego ruchu.

Kiedy konwersja została już podniesiona, masz większy przychód i jeszcze większy zysk, co bardzo wpływa na Twoje możliwości promocji. Opłaca się płacić więcej od konkurencji w akcjach reklamowych i zyskownie zdominować całą przestrzeń reklamową. Jeżeli jesteś w stanie 2x skuteczniej konwertować odwiedzających w klientów, możesz zapłacić nawet 2x więcej za ich pozyskanie.

 

Oto wisienka na torcie.

Wymienione korzyści wzajemnie się multiplikują. To znaczy, że Twój zysk potęgowany jest przez konwersję.

Korzyść 1 x Korzyść 2 x Korzyść 3 = Prawo Potęgi CRO

 

Spójrz jak to działa:

Efekt jest tak ekstremalny, że agencje reklamowe często zlecają optymalizację konwersji agencją takim jak nasza. Łącząc CRO oraz strategię reklamy, możesz zapomnieć o konkurencji na dobre.

 

Możliwości

 

Dlaczego podwojenie sprzedaży jest bardziej realne niż Ci się wydaje:

Jaki procent osób, które odwiedzają Twoją stronę, ostatecznie staje się Twoim klientem? Dwa procenty? Może pięć procent? Skuteczność na poziomie 5% oznacza, że na 20 osób odwiedzających Twoją stronę, aż 19  opuszcza ją bez dokonania zakupu. Czy uważasz za możliwe obniżenie tej liczby do 18? W rzeczywistości wystarczy, że poprawimy skuteczność każdego z czterech elementów Twojej strony o 19%, aby w rezultacie podnieść skuteczność całej o 100% (19% ponieważ każda kolejna poprawa nakłada się na poprzednią). W wielu przypadkach rezultaty są powalające.

 

Usługa CRO nie jest jeszcze popularna w Polsce i istnieje duża szansa, że będziesz pierwszy w swoim sektorze.

Skontaktuj się z nami i zapytaj czy możemy pomóc i Tobie.

 


Krzysztof Czubak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *